Mobiilin läpimurto
Älykkäinkin tutkimus jää tuloksettomaksi, jos tutkimuksen kyselyyn ei saada vastauksia.
Onway on panostanut jatkuvasti tuotekehitykseen ja kehittänyt tekniikoita, jotka tekevät vastaamisesta helppoa – mobiilisti.
Uudet tekniikat ovat osoittaneet toimivuutensa ja parantaneet vastausprosentteja merkittävästi. Esimerkiksi Sähköalojen työttömyyskassan, Kuljetusalan työttömyyskassan ja IAET-kassan kanssa toteutetuissa jäsenkyselyissä tapahtui suoranainen mobiilivastaamisen läpimurto, kun lähes puolet vastaajista osallistui kyselyyn mobiililaitteella.
”Olemme Onwayllä satsanneet kyselyjen käytettävyyteen ja helppoon mobiilivastaamisen. Sen suunnittelussa pitää huomioida visuaalisuus, nopeus ja yksinkertaisuus. On ollut hienoa huomata, että tämä mahdollisuus on otettu aktiivisesti vastaan ”, arvioi Onwayn Liitto- ja julkishallinnon hankkeista vastaava Päivi Marjanen.
”Kehitämme jatkuvasti työttömyyskassamme toimintaa kuuntelemalla jäsenistöämme. Jäsenistömme käyttää palveluitamme enenevässä määrin mobiilisti, ja siksi mahdollisuus antaa palautetta mobiililaitteilla on meille tärkeää. Olemme tehneet yhteistyötä Onwayn kanssa jo useita vuosia ja kehittäneet yhdessä jäsenpalautteen keräämistä ja analysoimista”, IAET-kassan viestintävastaava Melina Argillander kertoo.
Onwaylla on erittäin laaja kokemus eri liittojen ja työttömyyskassojen tutkimuksista. Kaikkiaan jo lähes 40 liittoa ja työttömyyskassaa on hyödyntänyt Onwayn palveluita.
Palautetietojen keräämiseen Onway käyttää Questback Oy:n Essentials-kyselytyökalua, jonka kehittämisen lähtökohta on ollut ”Mobile First”-ajattelu. Muutos on ennen kaikkea käyttäjän vastaamiskokemuksen parantamisessa. Varsinainen Onwayn tekemä tiedon jatkojalostus ja analysointi toteutetaan edelleen Onwayn omissa järjestelmissä, jotka pystyvät hyödyntämään myös mobiililaitteilta kerättyä palautetietoa.
Lisätietoja: Päivi Marjanen (ent. Rassa), Tuotanto- ja tutkimuspäällikkö
paivi.marjanen@onway.fi, p. 050 3528419